Αρχική » «Ο οδηγός είχε την πληροφόρηση……ότι μπορούσε να περάσει από τη γέφυρα”»
Ελλάδα Πολιτική

«Ο οδηγός είχε την πληροφόρηση……ότι μπορούσε να περάσει από τη γέφυρα”»

Εκ των στιγμιότυπων που έγιναν viral, όπως οι Έλληνες προσπαθούσαμε να διαχειριστούμε τα όσα -τριτοκοσμικά- προκάλεσε η κακοκαιρία “Μπάλλος” που έπληξε τη χώρα την Πέμπτη 14/10 ήταν αυτή με το λεωφορείο του ΟΑΣΑ που ‘βούλιαξε’ στην παλαιά λεωφόρο Ποσειδώνος.

Το στιγμιότυπο πρόσφερε ο Θανάσης Σταυράκης, ο οποίος από το καλοκαίρι του 2014 είναι… προϊστάμενος των φωτογραφικών τμημάτων του ASSOCIATED PRESS για την Ελλάδα, Κύπρο, Αλβανία και Βόρεια Μακεδονία.

Το NEWS 24/7 επικοινώνησε μαζί του, για να μάθουμε όσα δεν κατέγραψαν οι κάμερες. Μας πρότεινε να δούμε πρώτα, το video που ‘τράβηξε’ ο κάμεραμαν του ΑΡ και το συνεχίσαμε από εκεί.

“Ξεκινήσαμε για αλλού -όπου είχαμε ενημερωθεί πως υπάρχει πρόβλημα- και πέσαμε πάνω στο λεωφορείο”

“Ήμασταν στο γραφείο και περιμέναμε να κοπάσει λίγο η ισχυρή βροχόπτωση, για να βγούμε στους δρόμους να κάνουμε τη δουλειά μας, με ασφάλεια. Αυτό όμως, δεν γινόταν οπότε αποφασίσαμε με τον εικονολήπτη του Associated Press να κατευθυνθούμε στα σημεία που πάντα υπάρχει πρόβλημα όταν βρέχει. Βάλαμε διπλά αδιάβροχα και ό,τι άλλο μπορούσε να μας προστατέψει πάνω στο scooter και κινήσαμε για τη Χαμοστέρνας -κάτω από τον Ταύρο-, όπου μας είχαν ενημερώσει πως έχει ‘κολλήσει’ ένα ταξί. Δεν φτάσαμε ποτέ εκεί, καθώς είχαν κολλήσει τα πάντα στην Πειραιώς, σε κομμάτι που επίσης παραδοσιακά παρατηρείται πρόβλημα. Πήραμε τις πρώτες εικόνες και δεχθήκαμε τηλεφώνημα από την τηλεοπτική παραγωγό του ΑΡ.

Μας είπε πως έχει πλημμυρίσει η Πεισιστράτου -στις Τζιτζιφιές- δυο τετράγωνα από τη γέφυρα που έγινε τελικά, το θέμα -κοντά στο ‘Νιάρχος’. Επιβιβαστήκαμε στο scooter με αυτόν τον προορισμό. Επειδή στη Θησέως γινόταν χαμός και είχε ‘κλείσει’, έστριψα από τον Ιλισό και συνέχισα για το σημείο που μας είχαν πει.

Το ποτάμι είχε φουσκώσει, οπότε προτίμησα την παραλιακή, δηλαδή την παλιά Ποσειδώνος προς τη Γλυφάδα. Είχε κλείσει ο δρόμος που είναι μπροστά από το σχολείο που είναι κοντά στο ‘Νιάρχος’. Φαντάστηκα θα είχε πλημμυρίσει. Είδαμε πλημμυρισμένες τις γραμμές του τραμ και αποφασίσαμε να κινηθούμε με τα πόδια και να καταγράφουμε καθ’ οδόν τα γεγονότα. Όπως περπατούσα, έφτασα έως τη γέφυρα και είδα το λεωφορείο μέσα στα νερά.

Αρχικά, νόμισα πως θα έχει γίνει η αποβίβαση των επιβατών και θα έχει εγκαταλειφθεί. Ξαφνικά, άρχισε να βγαίνει κόσμος. Μετά έμαθα πως ο εγκλωβισμός έγινε λίγα δευτερόλεπτα νωρίτερα.

Διάβασα πως είπαν ότι υπήρχαν 25 επιβάτες. Μου φάνηκαν περισσότεροι. Και ο οδηγός που ρώτησα, μου είπε πως το λεωφορείο ήταν γεμάτο. Προς τιμή του, να πω ότι ο οδηγός ήταν ο τελευταίος που αποχώρησε και βοήθησε στην έξοδο των επιβατών. Όλοι αναρωτιόνταν γιατί πέρασε από εκεί το λεωφορείο”.

Στη συζήτηση που έκανε ο κύριος Σταυράκης με τον οδηγό, εκείνος του είπε πως η πληροφόρηση που είχε ήταν ότι δεν υπήρχε πρόβλημα στη διαδρομή της γραμμής -πως μπορούσε να περάσει κάτω από τη γέφυρα. Τα λεωφορεία, πριν ξεκινήσουν την όποια διαδρομή (την όποια μέρα) ενημερώνονται από την ειδική υπηρεσία που υπάρχει, για τυχόν προβλήματα που υπάρχουν στο προγραμματισμένο δρομολόγιο. Ο οδηγός είπε χαρακτηριστικά, στον φωτορεπόρτερ πως βάσει της ενημέρωσης που είχε λάβει η υπηρεσία από την τροχαία, δεν υπήρχε πρόβλημα στη διαδρομή του.

Για την ιστορία, ο ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες ΑΕ) ενημέρωσε επισήμως πως ενώ το όχημα εκτελούσε κανονικά το δρομολόγιό του, εφόσον δεν υπήρχε απαγόρευση διέλευσης, μέσα σε λίγα λεπτά μεγάλος όγκος υδάτων από τα παρακείμενα έργα άρχισε να πλημμυρίζει τη γέφυρα με αποτέλεσμα τη διακοπή λειτουργίας του κινητήρα του οχήματος. Να σημειωθεί εδώ πως ήταν γνωστό πως γίνονταν έργα και δεδομένης της προϊστορίας της περιοχής (σε πλημμύρες) αυτό που συνέβη θα έπρεπε να είναι αναμενόμενο.

“Αφότου βγήκαν οι πρώτοι επιβάτες, πλησίασα και τους άκουσα να λένε μεταξύ τους πως θα ήταν χρήσιμο να κάνουν ανθρώπινη αλυσίδα και να κινηθούν άκρη άκρη του δρόμου, καθώς δεν ήξεραν ποιο είναι το βάθος. Ήταν όλοι ταραγμένοι και φοβισμένοι. Κάποιες γυναίκες είχαν ξεσπάσει σε κλάματα. Μεταξύ τους ήταν και μια οικογένεια μεταναστών, με δυο μικρά παιδιά. Σε ένα τέταρτο το λεωφορείο είχε αδειάσει. Στο μεσοδιάστημα είχε εμφανιστεί ένα πυροσβεστικό όχημα, τύπου αγροτικού αυτοκινήτου.

Στην αρχή το πλήρωμα προσπαθούσε και αυτό να καταλάβει τι έχει γίνει. Ένας πυροσβέστης μπήκε στο λεωφορείο για να βοηθήσει στην εγκατάλειψη. Έσπευσε και κόσμος από τα συνεργεία και τα καταστήματα που είναι εκεί κοντά, για να βοηθήσει. Τελικά δεν χρειάστηκε. Οι διασωθέντες έστυβαν τα ρούχα τους (ήταν όλοι μούσκεμα από την κορυφή έως τα νύχια). Κάποιοι πήγαν στην πλησιέστερη στάση, από την οποία δεν πιστεύω πως πέρασε λεωφορείο εκείνη τη μέρα”.

“Στα 29 χρόνια που δουλεύω η συσσώρευση υδάτων γίνεται σχεδόν πάντα στους ίδιους κόμβους”
Ο κύριος Σταυράκης έχει καλύψει τα πάντα για το AP. Τις πλέον δύσκολες καταστάσεις, σε όλον τον κόσμο. Λέει πως “είναι τρομακτικό αυτό που συμβαίνει όταν ένας χώρος πλημμυρίζει σε μηδενικό χρόνο. Έχω δει ανάλογες εικόνες σε παλαιότερες πλημμύρες, με ανθρώπους που προσπαθούσαν να εγκαταλείψουν σπίτια. Πρώτη φορά είδα να εγκαταλείπουν λεωφορείο, που εγκλωβίστηκε σε δρόμο. Θυμάμαι όταν περνούσα από την περιοχή την εποχή που φτιάχνονταν οι γέφυρες, σκεφτόμουν ‘θα τελειώσουν και όσα τραβούσαν όλοι παλιά στο παραλιακό μέτωπο’. Τώρα που το συζητάμε, το πιο τρελό που θυμάμαι να έχω δει και να έχω καταγράψει, που να αφορά πλημμύρα ήταν το 1993 -ή 1994-, στα Άνω Λιόσια, όπου είχε βγει άνθρωπος με φουσκωτή βάρκα και βοηθούσε τους γείτονες του”.

Στα 29 χρόνια που δουλεύει ως φωτορεπόρτερ “κάθε φορά που ενημερωνόμαστε για συσσώρευση υδάτων στον τάδε ή τον δείνα κόμβο, είναι σχεδόν πάντα οι ίδιοι. Και οι λόγοι είναι πάντα οι ίδιοι -εννοώ δεν αλλάζει κάτι μέσα στα χρόνια, ενώ υπάρχει διαπιστωμένο πρόβλημα.

Βέβαια, θυμάμαι και ότι το 1993 είχαμε ειδοποιηθεί να ‘τραβήξουμε’ την έκταση στην οποία θα γινόταν η σύγχρονη υγειονομική ταφή που θα γινόταν στην Μαλακάσα. Να θυμίσω εδώ, πως ακόμα δεν υπάρχει αυτή η χωματερή”…

news247.gr