Έγγραφο που είχε αποστείλει ο παραιτηθείς διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ στη Hellenic Train, φανερώνει την πικρή αλήθεια…
«Βροχή» οι αποκαλύψεις το τελευταίο διάστημα για τα κακώς κείμενα των ελληνικών συγκοινωνιών, με τα όσα βγαίνουν καθημερινά στο «φως» μετά το τραγικό πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, αναφορικά με το θέμα της ασφάλειας στα τρένα ειδικότερα, να εκπλήσσουν δυσάρεστα.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα η αποκάλυψη που έκανε σήμερα το OPEN, με τον γνωστό δικηγόρο και εργατολόγο Σπύρο Φρεμεντίτη να παρουσιάζει ένα έγγραφο, το οποίο φανερώνει ότι στα τρένα δεν λειτουργεί ούτε καν το σύστημα ραδιοεπικοινωνίας!
Πρόκειται, συγκεκριμένα, για το σύστημα φωνητικής ραδιοεπικοινωνίας GSMR, το οποίο -υποτίθεται ότι- θα αντικαθιστούσε το παλιό σύστημα που λειτουργεί μέχρι και σήμερα στην Ελλάδα και με το οποίο επικοινωνούν μεταξύ τους συρμοί και σταθμοί. Ωστόσο, ενώ το GSMR έχει εγκατασταθεί, δεν λειτουργεί.
Το έγγραφο που παρουσιάζει το ρεπορτάζ του OPEN, έχει χαρακτηριστεί ως «εξαιρετικά επείγον», έχει ημερομηνία 18 Αυγούστου 2022 και το έχει αποστείλει ο -παραιτηθείς- διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ στη Hellenic Train.
Η Hellenic Train προέβαλε αντιρρήσεις
Στο έγγραφο αυτό, ο ΟΣΕ ζητάει από την εταιρεία να τεθεί σε εφαρμογή το σύγχρονο σύστημα ραδιοεπικοινωνίας που καλύπτει όλη τη διαδρομή από την Πάτρα στην Αθήνα, από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη και από εκεί μέχρι τον Προμαχώνα. Ομως, η Hellenic Train έχει προβάλει αντιρρήσεις, υποστηρίζοντας πως το προσωπικό της δεν έχει εκπαιδευτεί.
Στο ίδιο έγγραφο, ο ΟΣΕ αναφέρει πως το προσωπικό το έχει εκπαιδεύσει και δίνει ως ημερομηνία παράτασης εφαρμογής του συστήματος την 30ή Νοεμβρίου του 2022.